Γυναικολογία

7 τρόποι για να απαλλαγείτε από το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο

By 17/03/2021Απρίλιος 8th, 2021No Comments
7 τρόποι για να απαλλαγείτε από το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο

Τι είναι το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο;

Είναι το σύνολο των συμπτωμάτων που εκδηλώνουν κάποιες γυναίκες αμέσως πριν την περίοδο, που μπορεί να κυμαίνονται από ήπια ως και πολύ σοβαρά.

Ποια είναι τα συμπτώματα ;

Τα πιο κοινά συμπτώματα  είναι:

  • Το πρήξιμο
  • Η αίσθηση κόπωσης, ο εκνευρισμός ή η στενοχώρια

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  • Οι διαταραχές στη διάθεση
  • Το αίσθημα θλίψης
  • Η αυξημένη όρεξη, ειδικά για σοκολάτα και άλλα γλυκά
  • Δυσκολία στη συγκέντρωση
  • Διαταραχές του ύπνου
  • Αίσθημα τάσης στους μαστούς
  • Πονοκέφαλοι

Που οφείλεται ;

Στο δεύτερο μισό του γυναικείου κύκλου τα επίπεδα των ορμονών που κυκλοφορούν, όπως τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη, αυξάνονται δραματικά.

Η προγεστερόνη μειώνει την κινητικότητα του εντέρου με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε πρησμένες στο κατώτερο μέρος της κοιλιάς, ενώ τόσο τα οιστρογόνα όσο και η προγεστερόνη προκαλούν κατακράτηση υγρών που συντελεί στην περαιτέρω επιδείνωση του πρηξίματος και της τάσης στο στήθος.

Ποιος είναι ο ρόλος των εδορφινών ;

Οι ενδορφίνες είναι ορμόνες που εκκρίνονται στον εγκέφαλο και προκαλούν ένα αίσθημα ευφορίας, αντοχής στο σωματικό κόπο και την κούραση, ενώ η πτώση τους οδηγεί σε  κακή διάθεση, εκνευρισμό, ευκολότερη κόπωση, δυσανοχή στον πόνο. Αμέσως πριν την περίοδο, οι ορμόνες αυτές βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο. Έτσι εξηγούνται οι διαταραχές της διάθεσης αλλά και η ανάγκη μας για σοκολάτα και άλλα γλυκά που όπως είναι γνωστό αυξάνει το επίπεδο των εδορφινών στον οργανισμό.

Πως μπορούμε να βελτιώσουμε τα συμπτώματα ;

  1. Άσκηση: Είναι γνωστό ότι η φυσική δραστηριότητα αυξάνει το επίπεδο των εδορφινών και προκαλεί ευφορία. Βάλτε τουλάχιστον 30 λεπτά αερόβιας άσκησης στο καθημερινό σας πρόγραμμα, κατά προτίμηση τις πρωινές ώρες.
  2. Τεχνικές χαλάρωσης: Η επίδραση της yoga τόσο στα σωματικά συμπτώματα, όσο και στις διαταραχές της διάθεσης είναι ευεργετική.
  3. Περιορισμός του αλατιού, της καφεΐνης και του αλκοόλ: Αν αισθάνεστε έντονο πρήξιμο τις ημέρες πριν την περίοδο, δοκιμάστε να περιορίσετε το αλάτι τις τελευταίες δύο εβδομάδες πριν την περίοδο, και μειώστε με αυτό τον τρόπο την κατακράτηση υγρών. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα περιορίστε την πρόσληψη καφεΐνης και αλκοόλ.
  4. Σεξ: Η σεξουαλική επαφή αυξάνει το επίπεδο των ενδορφινών στον οργανισμό και μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της κόπωσης, του εκνευρισμού και των πονοκεφάλων.
  5. Βότανα: Γνωρίζετε το vitex agnus castus; Είναι η γνωστή σε όλους μας λυγαριά.
    Πρόκειται για ένα φυτικό σκεύασμα που έχει βρεθεί πολύ αποτελεσματικό στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου.
  6. Αντισυλληπτικά: Στις γυναίκες με έντονη συμπτωματολογία η χρήση αντισυλληπτικών μπορεί να οδηγήσει σε ύφεση των συμπτωμάτων από τον πρώτο κι όλας κύκλο, ενώ ταυτόχρονα ανακουφίζει από τους έντονους πόνους περιόδου και την αυξημένη ροή, παρέχοντας υψηλή αντισυλληπτική κάλυψη.
  7. Φαρμακευτική αγωγή που δρα στο επίπεδο των νευροδιαβιβαστών:Η αγωγή αυτή προτείνεται μόνο σε γυναίκες στις οποίες τα συμπτώματα είναι τόσο έντονα σε βαθμό που να επηρεάζεται  η καθημερινότητά τους και δεν επιθυμούν να λάβουν αντισυλληπτική αγωγή, είτε αυτή αντενδείκνυται.

#obgyn #gynecology #gynecologyskg #γυναικολογοςθεσσαλονικη
#skggynecology #Θεσσαλονίκη #γυναικολογία #gynecology_gr #DrΔήμητραΑϊβάζηΜαιευτήραςΓυναικολόγος #DrΔήμητραΑϊβάζη #skg #γυναικολογος_θεσσαλονικη

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τσιμισκή 104, Θεσσαλονίκη 546 22
Τ: 2310226227
Ε: daivazi@hotmail.com

Εγγραφείτε στο Newsletter μας